Vilaz Munin
Aliit Alor
[SIZE=14.6666666666667px]
[/SIZE]
[SIZE=14.6666666666667px]Image Source: [/SIZE][SIZE=14.6666666666667px]Link[/SIZE]
[SIZE=14.6666666666667px]Intent: [/SIZE][SIZE=14.6666666666667px]To provide Vilaz a new set of beskar’gam and leaving his old one in the shack[/SIZE]
[SIZE=14.6666666666667px]Dev Thread: [/SIZE][SIZE=14.6666666666667px]Link[/SIZE]
[SIZE=14.6666666666667px]Manufacturer: [/SIZE][SIZE=14.6666666666667px]Gotal Veman Arms and Armor[/SIZE]
[SIZE=14.6666666666667px]Model: [/SIZE][SIZE=14.6666666666667px]Beskar’gam[/SIZE]
[SIZE=14.6666666666667px]Affiliation: [/SIZE][SIZE=14.6666666666667px]Vilaz Munin[/SIZE]
[SIZE=14.6666666666667px]Modularity: [/SIZE][SIZE=14.6666666666667px]Yes; jetpack, poncho, ysalamiri nutrient frame, and utility belt[/SIZE]
[SIZE=14.6666666666667px]Production: [/SIZE][SIZE=14.6666666666667px]Unique[/SIZE]
[SIZE=14.6666666666667px]Material: [/SIZE][SIZE=14.6666666666667px][98% [/SIZE][SIZE=14.6666666666667px]Beska[/SIZE][SIZE=14.6666666666667px]r-[/SIZE][SIZE=14.6666666666667px]Neutronium[/SIZE][SIZE=14.6666666666667px] [/SIZE][SIZE=14.6666666666667px]Composite Matrix, 2%[/SIZE][SIZE=14.6666666666667px] [/SIZE][SIZE=14.6666666666667px]Ciridium[/SIZE][SIZE=14.6666666666667px] [/SIZE][SIZE=14.6666666666667px](plates)], Syndite Exterior Plating,[/SIZE][SIZE=14.6666666666667px] [/SIZE][SIZE=14.6666666666667px]beskar[/SIZE][SIZE=14.6666666666667px]-[/SIZE][SIZE=14.6666666666667px]agrinium[/SIZE][SIZE=14.6666666666667px] [/SIZE][SIZE=14.6666666666667px]armorweave-bodyglove[/SIZE][SIZE=14.6666666666667px] [/SIZE][SIZE=14.6666666666667px](bodyglove), armorweave (poncho)[/SIZE][SIZE=14.6666666666667px],[/SIZE][SIZE=14.6666666666667px] glasteel (visor)[/SIZE]
[SIZE=14.6666666666667px]Classification: [/SIZE][SIZE=14.6666666666667px]Multipurpose[/SIZE]
[SIZE=14.6666666666667px]Weight: [/SIZE][SIZE=14.6666666666667px]20 kg[/SIZE]
[SIZE=14.6666666666667px]Quality: [/SIZE]9
[SIZE=14.6666666666667px]Special Features: [/SIZE]
[SIZE=14.6666666666667px]Lightsaber Resistant[/SIZE]
[SIZE=14.6666666666667px]Blaster and Slugthrower resistant[/SIZE]
[SIZE=14.6666666666667px]Acid, Fire, Electric Resistant[/SIZE]
[SIZE=14.6666666666667px]EMP and Ion Resistant[/SIZE]
[SIZE=14.6666666666667px]Helmet Components[/SIZE]
[SIZE=14.6666666666667px]Air Supply Reserve (30 minutes)[/SIZE]
[SIZE=14.6666666666667px]360 HUD System[/SIZE]
[SIZE=14.6666666666667px]Broadband Antenna[/SIZE][SIZE=14.6666666666667px] [/SIZE][SIZE=14.6666666666667px]w/Rangefinder[/SIZE]
[SIZE=14.6666666666667px]Control of sensors, weapons, and jetpack through verbal command[/SIZE]
[SIZE=14.6666666666667px]Holonet[/SIZE]
[SIZE=14.6666666666667px]Infrared/Ultraviolet/Nightvision/Regular[/SIZE]
[SIZE=14.6666666666667px]Oxygen Filtration System[/SIZE]
[SIZE=14.6666666666667px]IFF Cicuitry[/SIZE]
[SIZE=14.6666666666667px]Temperature Regulator[/SIZE]
[SIZE=14.6666666666667px]Video recorder[/SIZE]
[SIZE=14.6666666666667px]Audio recorder[/SIZE]
[SIZE=14.6666666666667px]Comlink[/SIZE]
[SIZE=14.6666666666667px]Dampners[/SIZE]
[SIZE=14.6666666666667px]Armor Components[/SIZE]
[SIZE=14.6666666666667px]Knee pad dart launchers[/SIZE]
[SIZE=14.6666666666667px]Utility Belt (can be switched out)[/SIZE]
[SIZE=14.6666666666667px]Sky-Strike Miniature Jump Pack (optional)[/SIZE]
[SIZE=14.6666666666667px]Paragon-class Energy Shield[/SIZE]
[SIZE=14.6666666666667px]Power Armor Liner[/SIZE]
[SIZE=14.6666666666667px]Energy Sink[/SIZE]
[SIZE=14.6666666666667px]Therma Gel[/SIZE]
[SIZE=14.6666666666667px]Self-Resealing Foam[/SIZE]
[SIZE=14.6666666666667px]Electromagnetic Sole Plates[/SIZE]
[SIZE=14.6666666666667px]Hermetically Sealed[/SIZE]
[SIZE=14.6666666666667px]Poncho (optional)[/SIZE]
[SIZE=14.6666666666667px]Ysalamiri Nutrient Frame (optional)[/SIZE]
[SIZE=14.6666666666667px]Digital life support system[/SIZE][SIZE=14.6666666666667px] [/SIZE]
[SIZE=14.6666666666667px]Hyperion Power Pack (internal)[/SIZE]
[SIZE=14.6666666666667px]Gauntlet Components[/SIZE]
[SIZE=14.6666666666667px]Crushgaunts[/SIZE]
[SIZE=14.6666666666667px]Dinu’ul (left gauntlet)[/SIZE]
[SIZE=14.6666666666667px]Dur-24 wrist laser (left)[/SIZE]
[SIZE=14.6666666666667px]MM9 mini concussion rocket system (left)[/SIZE]
[SIZE=14.6666666666667px]Abregado-Rae Industries Flamethrower[/SIZE]
[SIZE=14.6666666666667px]Velocity-7 dart shooter (right)[/SIZE]
[SIZE=14.6666666666667px]Fibercord Whip[/SIZE][SIZE=14.6666666666667px] [/SIZE][SIZE=14.6666666666667px]w/ grappling hook at the end[/SIZE]
[SIZE=14.6666666666667px]Wristband blades (right)[/SIZE]
[SIZE=14.6666666666667px]Description: [/SIZE][SIZE=14.6666666666667px]The armor of a Mandalorian always reflect the personality and the individualism of one whenever he or her is composing their armor. For Vilaz he didn’t feel that his armor expressed him through combat or just wearing it wherever and whenever he had it on. His old armor did gave him protection to all kinds of weapons, but he felt that the weaponry integrated to his first set of beskar'gam was outdated and didn’t gave him an advantage over his enemy through combat. Therefore, he decided to build himself a new set of Mandalorian armor and hang up his old set so he could give it to an offspring or adopted child of his, if he ever does.[/SIZE]
[SIZE=14.6666666666667px]The design of the armor is “shocktrooper” style since it is still common to most of the Mandalorians during these times. This means that the plates only cover his chest, back, shoulders, forearms, the front of his knees, the feet, the front of his calves, feet, and the front of his thighs. While the plates do offer protection for what is in front of Vilaz they cannot protect what is behind which is to give Vilaz speed when it comes to hand-to-hand combat. Luckily, the few places that aren’t covered up in beskar plates are being protected by a bodyglove made of beskar-armorweave. Unlike the traditional armorweave-bodyglove this unique brand of armorweave can endure more than regular armorweave. The helmet is also made of beskar and the visor is composed of glasteel.[/SIZE]
[SIZE=14.6666666666667px]Moving on to the making of the helmet it is more complex than anything of his armor due to the electronics and wiring inside of it. From his buy’ce the user can control the weapons integrated on the armor, sensors, and jetpack. It also has an oxygen filtration system and an oxygen reserve tank for about thirty minutes in case when in the void of space or any other situation that has no oxygen. On the right side of his helmet is a broadband antenna with a rangefinder being able to pick up noises and sounds from far away distances, and being able to zoom in a distant object. The helmet also has an audio recorder and a video recorder in case to investigate and/or observe for the user. A comlink is also built into the helmet for communications, and has a built in IFF circuitry to be recognized by his vode and to identify others to see if they are a friend or foe. A temperature regulator is also integrated into the system which can regulate the temperature of the whole armor for the user not be too cold or too hot, in addition the regulator is only effective for desert/ice pole temperatures, not for explosions. Three different sensors can be displayed when there is no light or to find heat signatures. The most important system of the helmet is the HUD system. From there it can scan the Holonet, and has a 360-degree field of vision and feature information on his surrounding areas. It can also provide information on nearby rooms. Dampners are also applied to the helmet for the user not suffer frequencies of sonic detonators and anything else that produces a high frequency sound.[/SIZE]
[SIZE=14.6666666666667px]Next is the armor itself. It is not as complex as the helmet, but there many materials that compose it. First, the armor glove is made from a beskar-agrinium armorweave fibers weaved in, increasing its resistance to damage. A power armor-liner provides increased resistance to kinetic and energy weapons, reducing the chance of knock down and providing resistance to heat, fire, cold, corrosives, and poisons. This armor glove features an internal layer of thermal gel and resealing foam, providing additional blaster and slugthrower protection, while also allowing it to automatically reseal itself if it is punctured. The layer that touches skin is comfortable fabric.[/SIZE]
[SIZE=14.6666666666667px]Second, It features a Sky-Strike Miniature Jump Pack for battlefield mobility, a Paragon-class Personal Energy Shield for added protection, and a Hyperion Combat Power Pack for a power supply to its systems and weapons. It features a climate control system allowing him to function at peak capacity in almost any environment, keeping cool in the desert and warm in the arctic. Electromagnetic soles allow soldiers to maneuver more effectively in zero or light gravity. A set of energy sinks on the belt are used to bleed off energy from blaster weaponry, reducing the damage they deal slightly. It features a digital life support system readout allowing medics to quickly assess an injured individual. Finally it features a combat de-ionizer as standard. The Left Gauntlet features and integrated holographic control panel that also can perform the functions of a datapad, a HoloNet uplink, and HoloComm.[/SIZE]
[SIZE=14.6666666666667px]Primary Resource: [/SIZE]